Ha utánfutót, alumíniumrámpát szeretne…. a TrailerMaxot keresse…

Utánfutó Hasznos információ

 

 

 A kereső mezőben csak a Gyártmány és Típus nevekre szűkíthető a keresés.

 

 

 

 

 

HIRDETÉSEINKET AZ ALÁBBI WEBOLDALON IS MEGTEKINTHETIK:

 

www.hasznaltauto.hu/trailermax

 

 

 

 

A vásárlásnál lehetőség van forintban és euróban történő fizetésre!

 

A listaárak EUR-ban vannak megadva ezért a HUF áraink az árfolyam változások következtében változhatnak.


 

Az utánfutók árai a forgalombahelyezés költségeit nem tartalmazzák.

 

 

Az össztömegek igényszerint csökkenthetőek.

 

 

Az utánfutókhoz a pótkerék és a pótkeréktartó nem alaptartozék.

Azokat igény esetén külön-külön kell megvásárolni.

 

 

Az első támkerék és a kerékék csak a fékes utánfutók alaptartozéka.

 

 

A forgalombahelyezés költségei:  

 

 

Műszaki vizsgadíj típusbizonyitvánnyal  4 évre         10.490,- adómentes

 

Műszaki vizsgadíj típusbizonyítvány nélkül 4 évre     33.290,- adómentes

 

Okmányirodai költség 2500kg össztömegig            26.500,- adómentes

 

Okmányirodai költség 2500kg össztömeg felett      39.500,- adómentes

 

Okmányirodai költség cégeknek                           17.500,- adómentes

 

Műszaki vizsga ügyintézés                                     6.000,-+ ÁFA

 

Okmányirodai  ügyintézés                                     6.000,-+ ÁFA

 

 

A forgalombahelyezésnél szükséges:


 

Magánszemély vásárlónál                       Személyes adatok + adóazonosítószám

                                                         Meghatalmazás ügyintézésre

                                                         Adás-vételi szerződés vagy számla

 

Céges vásárlónál                                  Cégkivonat

                                                        Aláírási címpéldány

                                                        Meghatalmazás ügyintézésre

                                                        Adás-vételi szerződés vagy számla

 

A forgalomba helyezést általában 5 munkanapra tudjuk vállalni.

 

Pótkocsi átvételére a vontatásra alkalmas járművel kell megjelenni. Kollegáink az átadásnál a szükséges információkat elmondják az átvevőnek.

De a vontatásra alkalmasság feltételeiről a gépkocsivezetőnek kell meggyőzödnie, hogy a közúti forgalomba a járműszerelbvénnyel részt vehet e. ( Világítás, kapcsolási magasság,  a pótkocsi jól kapcsolódik e a vonógömbre , a vonógömb nincs e megkopva....) A műszaki alkalmatlanság miatt esetlegesen bekövetkezett balasetért a felelősséget nem vállaljuk!

 

 

Vásárlás előtt győzödjön meg arról, hogy a kiválasztott pótkocsi a célnak megfelelő e hogy az ebből adódó későbbi kellemetlenségeket elkerülje.



 

A nagy választék a gyártókban és modellekben így nem könnyű a döntés. Ezen túl az embernek szisztematikusan kellene haladnia.
Speciális vagy sokoldalú utánfutót válasszon?
Először azt tisztázni kellene azt, hogy mi az, amit szállítani akar. Ha csak egy speciális dolgot szállítanak alapvetően,  akkor érdemes egy csak erre a célra megfelelő utánfutót választani. Ha több szállítási cél van, akkor viszont már érdemes kompromisszumot kötni és így olyan utánfutót választani mely a lehető legtöbb szállítási igényt kielégíti még akkor is, ha ez kicsit drágább.(kivitel, felszereltség, méret, össztömeg)

 

 

 

Milyen össztömeg?

 

Nagy terheket szállít vagy nagy térfogatot. Itt egy gyorsan felvetődik a kérdés egytengelyes vagy kéttengelyes? Illetve fékes vagy féknélküli?. Itt érdemes megnézni a vontató jármű műszaki adatait a forgalmi engedélybe, milyen össztömeget vontathat, valamint a jogosítványunk milyen pótkocsikra lehet érvényes.

 

 

 

Egy tengely vagy kettő tengely?
Ha nagyobb súlyok szállítását is tervezi, akkor minden képen a kettőtengelyes pótkocsikra kell figyelmét fókuszálnia.  Igaz ezek drágábbak, de a plusz költségnek jócskán meg van az előnye: egyenletesebb simább vontatás, jobban reagál nyombarázdákra, négy fékezett kerék nagyobb biztonságérzet vontatás során és egy esetleges defekt esetén még három keréken, rövidtávon (parkoló, szerviz) még tovább vontatható.
Egytengelyes a beszerzési ár kedvezőbb, mint egy kéttengelyesé. De itt jobban oda kell figyelni pl. az utánfutón a súlyelosztásra. Ha nagyobb súlyt szállít egytengelyes utánfutón és a rakományt a raktér elejébe pakolja akkor az orr nehéz lesz, ezáltal az autó hátulját lefelé nyomva a gépkocsi alulkormányozott lehet. Ha viszont hátulra pakol akkor az utánfutó far nehéz lesz, ezáltal az autó hátulját emeli az utánfutó mely szintén az autó biztonságos úttartását rontja. Tehát minden esetben a rakomány elrendezését úgy kell megválasztani hogy az a legoptimálisabb, legyen  és az utánfutó saját tengelyét terhelje: középre kell pakolni.

 

 

 

Fékezett vagy féknélküli?
Bár a fékezett utánfutók mindazonáltal hogy drágábbak,  több előnnyel jár a használatuk egy féknélkülivel szemben. A vontatójármű fékeit kíméljük mivel a pótkocsi saját magát is fékezi és a féktávolság rövidebbé válik. A féknélküli utánfutóknál kevesebb meghibásodási lehetőség van. A féknélküli utánfutók maximális össztömeg nem lehet több 750kg-nál de már ezt a súlyt is sok kisebb  autó sem vontathatja.

 

 

 

Milyen minőség?
Egy jobb minőség mindig drágább, ami nem azt jelenti, hogy egy gyengébb minőségű vagy nem annyira igényesen kivitelezett utánfutó nem jó, nem biztonságos. A különbség a felhasznált anyagokból adódik. Mint pl. alumínium oldalfalak, design sárvédők-lámpák, márkásabb gumiabroncsok, apró kiegészítők….. Gyakori használatnál a jobb minőség javarészt kifizetődő. Ha ritkán használunk egy utánfutót, akkor az olcsóbb minőség is megfelelő lehet. Bár ez is függ a vásárló egyedi igényeitől

 

 

 

Oldalt kerekes vagy alsó kerekes?

 

 

 

Itt is elsősorban a szállítási igényeket kell előtérbe helyezni. Mindkét típusnak vannak előnyei s hátrányai.

 

Oldalt kerekesek mindig olcsóbbak, mint az alsó kerekesek. Ha magasabb súlypontú árut szállítunk, akkor az oldalt kerekes célszerűbb mivel a platószint alacsonyabban van. Viszont számításba kell venni, hogy a kerekek mivel a pótkocsi mellett vannak így ez által szélesebbek is.

 

Az alsó kerekes modellek kerekei a plató alatt helyezkednek el (nincsenek benne a szabad raktérben) ezért a platószint valamivel magasabb. Viszont ezeknek a típusoknak az oldalfalai körben lenyithatóak így pl. oldalról is rakodható-targoncázható. Ezek a modellek általában egy erősebb alvázra épülnek ezért a saját tömegük is kissé nagyobb.

Bízunk benne, hogy a fentiek némi támponttal szolgálhatnak a megvásárlandó utánfutó kiválasztásában.





TrailerMax a Facebookon